jalan-jalan di taman

Saturday, June 28

macam oh macam

Fiuuuhhh~ lamaaanyaaa adik aku pegi amik enpon ngan kawan diaaa.. nie duk sensorang kat old town..tgk mcm2 ragam gelagat orang ka cni.. dari dapurrr.. ke meja2 pelanggan..

aku terpikir jap, cana laaa kehidupan aku wud be akan datang.. habiskan hujung mgu bersama suami tercintaaa, bersama anak2.. ^_^ lengkapnyaa hiduuuppp..

*kak ngah dah sampai.. katanya enpon dah ok.. kena bayar 160.. huhuuu.. kesiannn kak ngah.. kalo gaji aku dah masuk, boleh jugak aku bayarkan.. some other time lah yer babeh..

hmmm, tringat pulak tadi.. kak ngah dah kenal Widuri.. kak ngah cakap, kesian kat Widuri.. tah laa kak ngah.. tak tau nak cakap camana lagiii..

dah banyak sangat things yang buat aku sniri rasa cam dah tak larat nak kesian kat Widuri lagii.. *sigh diri sendiri yang tak nak tolong diri sendirii.. susah cantuuu.. aku suka kalau ajar orang, pastu orang tue banyak bertanyaa.. aku akan rasa tambah sonok excited nak curahkan segala ilmu..

dulu, awal2 time aku baru nak kena hidup dalam system AC nie, aku banyak kena bajar sniri.. nak buat report, hari2.. jd, kena amik tau banyak perkara sebab nnt tak faham apa yag nak direport kan.. aku banyak bertanya pada Abbum.. Abbum saangat bersabar ngan aku.. sampaikan dia marah aku sebab banyak tanyaa.. "cikpah, hang jgn banyak tanyaa boleh takk??" itulaa antara ayat yang aku akan trima kalau aku dah banyak sangatt bertanyaa..

mmg banyak kali apis (my boss) marah aku.. banyaaak sangattt.. dia akan toucher aku dengan soalan2 yang mencabar minda..

Widuri nie aku tatau laaa.. Nak buat satu ayat untuk Daily report pun cam nak buat 2pages-essay payahnyerrrr.. issskkk.. tah laa..malas nak fikir lagiii.. penat asik pikir hal oraangg jerrr.. *sigh

kak ngah pun dah ajak balik.. aku pun dah bohsan duk cni.. sbb dah rasa ala2 journalist plak.. duk kat cafe.. tgk gelagat orang..pastu tuli itu ini..diiringi lagu2 mendamaikan plak tuuee.. perghhhh.. hahahahaaa..


poppye alll.. nie nak ker JJ maluri.. ^_^ roger n out..

3 comments:

Anonymous said...

best nyer keje ko, ada gak masa utk relax, aku sejak 2 menjak nih asyik bz jer memanjang .. blajaq sndiri, mtk senior ajaq, aaaiiihh makin tertekan idup aku dgn tugas baru nih ...

anyway guf luck on ur woek ;p
-zulfiqar

rfsx said...

bkn toucher daa..
torture~ torture~~

ekeke ;p

kakNgah said...

tettt.
de gak long rase sian kat adik
mu yg cun neh ye ;P hoho.
xpe, u da bg i 100 arituh,
suda mencukupi ;D
kimslm rufus a.k.a buahati mu.
heee.
~from adik mu yg chantek a.k.a kNgah.