jalan-jalan di taman

Tuesday, June 24

Widuri oh Widuri


Semalam aku balik awal.. tensionn wooo.. bukan kes apa.. kes hati yg dah termakan dalaammm.. (eceewaahhh..yo yoooo'ooo jerr ayat aku nieehhh..) bukan apa, aku ditugaskan utk ajar ada laa sorang mamat nie.. biar aku perkenalkan nama dia sebagai Widuri (bukan nama sebenar). Widuri nie saangat lah longlai hati dan pemikirannya..

Seawal kemunculan dia dalam team aku, aku lah yang paaaaling sabar skali dalam transfer-kan knowledge aku yang tak sberapa nak ada nie..xder nak marah2 nk tinggi suara ka apa kat dia..sebab org len dah marah2 tgi suara kat dia.. pada awal nya, boss aku dah assign-kan aku, cacat dan zol utk monitor insan bernama Widuri nie.. (siap cakap Widuri tue adik angkat ktorg lagi tauuu!!)

Pastu, satu hari, dalam meeting, boss aku terus declarekan aku sebagai 'penjaga' dia.. dedepan smua orang dalam meeting tue boss aku declare.. kelu lidah aku tak terkataa.. duk uuuu~ aa~ ermmm~ errrrr~ hukkhukkkkk~ jerr yg mampuuu..

Boss aku siap cakap prestasi tahunan aku (markah utk kenaikan gaji aku) adalah bergantung kepada prestasi Widuri tue.. samada semakin meningkat atau tang tuuue jugak.. atau menurun.. hukkhuukkk huuukkkk~ bertambah terkujatt laa aku hendaknyaaaa.. dgn gagap2, aku miming kat boss aku "Apiiissss..tak aaciiiiiii~" muka aku time tue mmg dah habis berkerut sedih gilerr laaaa.. hukk huuukkkkk.. tragessnyaaa.. Nak tolak pun, aku fikir jugak, nnt kalo Widuri under org lain, lagik kesian kat Widuri tue..

So, hari berganti hari.. gita gutawa: "haariii nan indaahhh~"


Hari dah tak indah lagii.. Hari2 aku berlalu dgn tahap kadar tension yg semakin lama makin meninggi.. Mcm2 perkara yang aku sabar.. Saaaampai semalam, peecah rekod akuuu yang selama nie tak ada nak marah2 Widuri nie, tetiba meletuppp.. Memang sajaa tauuu Widuri tuue.. Hukkhukkk..

..to be cont'd

4 comments:

rfsx said...

wiiiiduuuriiiii~
kao bagaikan rembulannnnn~
o0oo bebehhh~

silap~!!

soba bohati sobaaaa~
tu dugaan yg maha esa tuu~
ecehh..xD

p/s: wakakakaa~ ala ciannn diaaa~ akrrr~!!

daku said...

widuri~
indah bagaikan lukisan~
oh, sayang~

cip! said...

widuri
:p

SariGuLerr said...

siann partner Financial Doc aku di kotak katik kn d cni.ahaks ;p