jalan-jalan di taman

Wednesday, July 2

Ledang oh Ledang


Hari nie, baru aku tau, rupa2nya, Gunung Ledang kat Johor rupanyaaa.. *maluuu2..

Aku siap bertekak ngan Martopo, Cacat dan Mop (nik titan).. Aku ingtkan, G. Ledang kat Sarawak.. Ini adalah berdasarkan lagu rakyat Putri Santubong yang dah bertahun2 aku nyanyi salaahhh rupanyaaa.. *kiuuu..kiuuu.. Aku nyanyikan lagu rakyat tue kat dorang nie, baru aku tahu salah liriikkk.. salah satu sebab geografi aku fail..

Nanyian aku:


Puteri Santubong puteri Si Ledang
Penjaga gunung negeri Sarawak
Manis sik ada dapat dilawan
Anak dak dewa turun kayangan

Nyanyian sebenar:
Puteri Santubong puteri sejenjang
Penjaga gunung negeri Sarawak
Manis sik ada dapat dilawan
Anak dak dewa turun kayangan

Jadi kawan-kawaaannn, ingat taauuu.. Gunung Ledang adalah terletak di Tangkak, Johor, yerrr.. Jo-hor.. *peaashhh..ngeeheee

9 comments:

Anonymous said...

uk aloh...syiannye...macikk..bikin malu diri sndiri je..nko tak ingt ke..cite PGL tu(putri gunung ledang)..celah mane plak la hang tuah tu boleh sesat smpai ke srawak nk pinang putri gunung ledang tu ha...huhu-starspear

cloe4 said...

huhuhuhuuu~ tue,laaa pasaiittt.. time kita tgk PGL tue dulu, aku heran jugak, tp terhakis dan terkikis keheranan tue berlandaskan pikiran yang depa putri2 tue smoa ada koasa magis..nguuhuuu.. cuma cam xterjawab laa part cana solta mlaka leh tersasar terjatoh chenta sampai nk wat jmbatan ke sarawak sana.. hahahahaaa.. XD

Norikh said...

ishk ishk cik pah...malunnyyyeee..umur da bape nie..:P

rfsx said...

mujur la dia kata gunung ledang tu kat sarawak..ok lagi...

kalo dia kata gunung ledang tu kat new zealand ka..zimbabwe ka...
tak ka lagi haru..?

kehkehkehh~

cak dia cakkk~ cakkkkk~ LOL xD

beta said...

@norikh-
hohhhh hoooo!! XD *shy *shy
alaa, nor, baaru [s] dua puloh [/s] empat tahoonn.. ^_^ moda remaja lagiiii..ngeeheeee~


@rfsx-
hoooooooo~ zimbabweee yerrrr?? siapplaa jap giiii.. [harrrrrrrr~] XD

cak pongg..cak ponggg.. a'krrrrr~ XD

Hydolarc said...

aper daaa...mmg gunung ledang kat johor daa...baper puluh riban kali aku g sana dahh..best air terjun dia...sejukkkkkkkkk

b.e.t.a said...

@hyde- haaaa,per g..arrange r percutian ke sanaaa.. mandi sungaiii..huhhhuuuuu!!

Eddie said...

astarghfirullahhalazim..
geagrafi dapat berapa makcik..?

b.e.t.a said...

@abg eddie-
errr, tahhh!! tahhhh!! dapat brapaa tahhhh~ ritu repot card lenjun kena ujan.. xdapat nk tgk dapat geog brapaaa.. ngeeheeee.. xbersalahh..xbersalaahhh..