jalan-jalan di taman

Wednesday, September 24

virus oh virus

hoh.. hari nie tatau la naper, tp banyak sunggoh virus menimpa2 kat thumbdrive depa2 nie.. pakai avira.. sket2 bunyik *trenetttt~ jap2, bunyi lagii *treenettt~ lama2, dah macam ringtone raya plak.. *trenenett~ trenenenett~ (*lagu: selamat hari raya)

baru2 nie, laptop aku kena virus jugak.. hohooo~ mcm org gilerr dibuatnyerr.. dah la banyak keje dalam laptop aku nie.. so, format bukanlah penyelesaian yang aku gemor.. maleh nak install balik program2 yang sememangnya aku perlukan utk kerja aku.. yang plg malas nak install balik adalah SQL server 2005.. itu laa yg plaing menyakitkan hati.. dah la nak carik installer tue susah..pinjam..pastu mintak tlg org install kan.. (measih yerr azamm.. :D ) yang lain tue aku boleh install sniri, tapi dah maleh laa..

Akhirnya, Abbas la yang sudi menolong aku menyucikan laptop aku dari anasir2 virus yang tidak diingini itu.. ada jugak blajar few things dari dia.. pasal registry2 nie.. aku bukan reti sangat..

No comments: