jalan-jalan di taman

Wednesday, October 15

noting is wrong.. juz, nothing is right..

*sigh
semalam aku balik office awal.. 6pm lebih kurang cantu.. errr, consider awal, ok.. semalam duk sakit kepala.. banyak kerja sangat kat office.. actually, bukan sebab banyak kerja laa kott, tapi, sebab banyak sangat ragam dan karenah orang sekeliling aku yang bersangkutan dengan kerja aku..

yang sorang panggil sbb xjumpa function dalam script.. fikir logic pun boleh.. kalau dah ada checking tue, meaning dalam system ada la buat validationnyer, tentu2lah ada dia buat checking kat mana2..
tinggal lagi nak kena cari.. bukan susah pun.. tgk dia hook mana, ctrl+f, haa, cari la sampai dapat.. daah buang masa kat situ dah..

kemudian sorang lagi panggil, bimbang bila tgk path yang dekat script production dia dengan dekat script staging aku.. atooyyaii.. nie lagi satu.. memangla lainnn.. habiss, kalau dah create folder nama lain2.. dah tentunya path dia pun lain.. selagi script name sama, xper laa.. terdiamm aku tgkkan permasalahan yang dia utarakan tue.. ingatkan masalah besar..
atoooyyyaaii.. penatt tauu.. aku dah jadi macam support team plak.. sebenarnnya.. aku tak kisah kalau masalah tue bebetul wujud.. tapii, tolongglaa.. kalau masalah2 yang mcm nie, xkan tiap kali tue nak curi masa aku.. aku serious banyak kerja.. dengan fikir persiapan utk kawen lagii.. fiuhhh~ memang tak menang tangan.. kalau aku ada masa, relax2, goyang kaki, goyang kepala, conteng2 whiteboard office, bukak photoshop, free, kebosanan sampai main minesweeper, atau tukar2 wallpaper, boleh la nak tanya itu ini.. nak tanya kenapa script name dia cani, tak cantu ker, nak tanya kenapa umur aku 24 bukan 44 kerr, atau mungkin jugak nak tanya soalan2 yang mungkin membuatkan aku tiba2 jawab, "errr, ntahla.. aku pun tak tau.. yang aku tau, aku kawen dec nie.. errr, jemput datang yerr.."

Aku memang kalau ajar orang, aku ajar sehabis yang aku boleh curahkan.. senang.. jadi tak der la aku sorang yg tau AC.. hmm, kalau nik, lain pulak, dia penah kata dia tanak ada anak buah. biar dia jer yg buat DMS.. xreti nak ajar orang katanya.. bagi aku, baik sebarkan.. tak beban kita.. yerla, tak der la tumpu kat kita sorang jer kalau apa2.. nak buat cari kita, ada masalah cari kita, nak tlg org cari kita.. i am happy to help, tapi itu laa.. tolonglaa, yerr..

hmmmffhhh.. itu belum lagi kira ngan budak yg nak suh datang interview nie.. boleh plak misscall2 aku.. suruh call balik la tue.. addaaa kaa.. xder manner langsung.. aku call la jugak, sbb ksiankan dia.. mana tau, rezeki dia dapat kerja.. kalau dapaattt, siapplaa, mmg aku ungkit balik segala.. hahahhaaa.. apa2 pun, terubaaattt sikit rasa nyampah bila dia msg aku balik cakap thx sangat2.. hmm, bagi peluang.. jumaat nie aku interview dia.. kalau tak datang, bagi alasan jugak, sorry laa.. da malas nak layan yerr.. mcm2 sangatt.. nagi peluang orang lain yg bebetul nak cari kerja..

err, iklan jap, makluman yerr..

3 VACANCIES!!
  • TEST ENGINEER
  • Qualification: ada IT background, diploma/degree
  • Company: VPI International Sdn Bhd, Menara C, persiaran MPAJ, Pandan Indah.
  • Website: http://www.vpi.com.my/vpi_flashindex.htm
  • email your resume to: diyana@vpi.com.my

bila aku interview orang, banyak benda aku belajar.. dan ada buat aku terfikir.. kat luar, prong prang prong prang kata ramai penganggur IT.. padahal, ktorg nie brapa kali iklankan.. nak cari orang.. yang masuk paper kata result dia bagus, pfomance dia bagus, dah beratus2 kali cuba hantar resume merata, tapi still tak dapat jugak tue, try laa apply cni.. cuba nasib tgk.. pelik.. mana diorang..

sebab, yang datang, so far, err, tah laa.. setakat yang reject tue, ada la boleh nampak sebab kenapa org tue payah sangat nak dapat kerja.. hmmm, tah laa.. org kata, nasib.. yer kerr?? hahaaa.. part of it, yer laa jugak.. tp lebih kepada usaha.. bukan saja usaha menghantar resume merata2.. tapi, usaha dalam banyak segi.. usaha dalam how u perform to win the interview sebagai contoh.. ada sorang tue, pernah datang cakap, dah byk tempat dia apply, tapi tak dapat2.. so dia mengharap kali nie dapat.. aku mmg nak tolong, tapi, dia sendiri tak tolong diri sendiri.. datang dgn rambut tak kemas.. boleh tak, aku tanya, kenapa gambar dalam resume lain, real lain, dia cakap, "ooo, itu bkn gmbr latest..itu time sy rambut pendek.." wutt tt~ resume pun copy+paste.. separuh page BM, separuh page english..

hmmm, apa2 pun, dalam sakit2 kepala semalam, dgn byk kerja nya lagi, da jugak benda yg buat aku tersenyum sambil buat kerja.. sebab tgk kat keyboard, ada sticker buahati aku lekatkan kat spacebar: I want to see your smile.. :) aku pun ada jugak letak dekat spacebar laptop buahati.. sticker yang glow in the dark pnya.. so tadi, 2,3 kali jugak la aku tgk sticker nie rapat2 kat spacebar nie.. punnya nak tgk dia glow in the dark.. hahaa..

sampai rumah, kepenatan.. sakit kepala.. cakap dengan buahati nak hilangkan penat/sakit tkepala.. cakap pun sekejap jer before tdo.. tue pun tdo awal.. plan nak tdo terus.. yerlaa, penaatt+sakit kepalaa.. tapi buahati cadangkan mandi dulu segarkan badan.. so, lepas mgbh jugak la aku tdo.. tdo, terlelap teruss.. 12am lebih tadi aku terjaga.. saluuu canii.. dah cukup 5/6jam tdo, musti terjaga.. start cani bila aku mula masuk alam pekerjaan.. bangun, kejer, makan, tdo.. bangun, kejer, makan, tdo.. pastu, nak tdo balik dah susah..

hmm, apa2 pun, semalam dah berlalu.. hari nie mula chapter baru.. dengan memulakan aktiviti membersihkan whiteboard.. aku+cacat buat rombakan 90%.. lenguh tangan jari semua..


No comments: