jalan-jalan di taman

Monday, November 17

rindu oh rinduu..

sebenarnya, hari aku rasa saaangat rindukan ma+ayah.. *sigh.. sebak pulak bila buahati tadi cerita dia nak balik this weekend.. rindu mak ayah dia.. rindu aku.. aku rasa macam jeles pulak kat buahati.. bila rindu.. terus boleh balik.. :( aku rindu ma+ayah akuuu.. :"( eiiiii~~ tak sukaaa..tak sukaaaaaaa.. rinduuunyerrr ma+ayaahhh.. tadi aku call ma.. dapat cakap dengan ma tadi.. rasa rinduuu nak baring atas riba ma.. terbayang2 gurau ma kalau baring atas riba dia.. ahaks.. habis muka, telinga, hidung ma kuis2.. XD *siighhh.. rinduunyerrr nak balik trganuuuuu.. mlm nie nak call ma+ayah lagi.. rinduuuuuu..

*sigh


sebenarnya, aku rasa takut bila fikirkan aku dah nak kawen.. nanti semua dah laiinnn.. raya tahun nie, aku rasa macam menyesal sebab buat ma+ayah sebak.. semua pasal duit raya tue.. dah la kali nie jer last raya aku 1st salam dengan ma+ayah pagi2 raya.. kisahnya, raya baru2 nie, ak berniat nak bagi duit raya pada semua keluarga.. ak bagi kat adik2, kat ma, kat ayah.. byk tue xder laa.. tapi mana takat yang aku mampu la.. duit dari gaji aku.. petang before raya tue, aku dah cucuk duit utk duit raya adik2, ma+ayah.. tapi, masalahnyer, aku tak ada sampul duit raya.. then, aku mintak pada ma.. kalau2 ada lebih sampul raya.. ma cakap dah tak cukup.. dah tak ada lebih.. ma check dalam drawer pn tak ada.. ma kata, kalau nak bagi duit raya utk adik2, tak payah bersampul pun tak apaa.. tapi aku nak jugak sampul raya.. baru ada rasa feel duit raya.. then, ptg tue, adik aku beli kasut baru dia kat kedai kasut.. dapat free sampul raya.. aku awal2 lagi dah chopkan.. gumbiranya hatii.. dah dapat sampul raya.. mlm tue terus letak duit raya dalam sampul.. besok, di pagi raya, lepas balik dari solat aidilfitri, memang dah jadi amalan kami sekeluarga, akan bermaafan sesama.. time aku bersalam dengan ma+ayah.. aku hulurkan sampul raya.. walaupun sampul duit percuma.. ma terus sebak.. megnalir air mata.. ma pandang aku.. dalam.. sayuuuu..terus terburaaiiii air mataaa akuuu.. tak boleh tahan.. nak buat gelak2 pun tak dapatt.. ayah pun aku nampak tahan sebaakkk jer.. inilah duit hasil gaji aku yang tak seberapa.. dan inilah kali terakhir ma+ayah jadi orang yg pertama aku cium tangan pohon kemaafan di pagi raya.. sebaaakkk sangattt2..Ya Allah.. Kau panjangkanlah umur kedua ibu bapa ku.. Kau peliharakanlah mereka.. Kau rahmatilah kehidupan kedua ibubapaku.. Kau murahkanlah rezeki kedua ibubapa ku.. aaamiiinnnnn..
















3 comments:

rfsx said...

aamiiinnn~

;)

NOORHIDAYAH TERIDI said...

jangan la takut nak kawin..best tau..sebenarnya hidup pas berumah tangga ni lagi best bila ada tanggungjawab..sebab rasa tanggungjawab tu yg buat kita ada matlamat untuk bangun setiap hari...dun worry k hun..life is beautiful if u know how to manage ..

beta penjaga peti ais said...

td ada baca ur post.. alaaa yg post pasal pengalaman time nk deliver baby tue.. dah la cier sebegitu detaill.. ngiluuuunyerr citer yg pasal nk kena jahit2 tuuee.. +_+