jalan-jalan di taman

Wednesday, February 25

qada training RMS

nguuhuuuuu~~ tadi my boss kol.. dia mengkhabarkan news yang agak kurang menyenangkan aku.. relaaxxx.. brithiiinn.. brithouutttt.. brithiiinn.. brithouutttt.. hohoooo.. ak perlu la aku ukirkan dialog antara boss aku dan aku tadi.. karang kata boss aku kejam pula.. ( monollog dalaman: APIIISSS!! KO MMG KEJAMMMMM!! KEJAAAAMMMM!!)

weekend nie aku kena attend training RMS yang tak jadi kat Regalia sana itu harii.. hohooo.. buat utk 4 days- sabtu, ahad, isnin, selasa.. hohoooo!! rasa tekanan bertubi tuba..

dah la tadi test case RMS kena buat baliikkk.. kedian problem kat R08 manual plak.. ini pun satu hal jugak.. budak yang pegang R08 nie boleh buat dunno ngan bugs kat borang diaa.. hangen laa aku tadii.. aku marah2 tue bukan sebab suka2 hati akuuu jerrr.. tapi adaa la sebab musabab nyerrrr..

ceritanya:
aku jumpa bugs kat borang R08 (manual). borang nie ika yang test.. sso aku mintak laa betulkan.. time tue aku ingtkan belum release.. dia release R08 manual ni tah bilaa.. dah lamaa.. aku buat R08 pdf.. borang aku lagi awal daripada dia dah siap release ke production.. nak dipendekkan cerita, si nik datang kat aku, tanya date bila aku release R08 manual.. aku cakap laa R08 manual belum release.. kat staging lagi.. nik kata dah..cuma ttau tarikh.. aku terus terpana.. apa taknyaa.. bugs yang aku jumpa kat staging tadi tue apa cerrr.. "ikaaaa! R08 manal dah release??" tanya aku yang agak tak puas hati.. "daah.." jawab ika tanpa rasa sangsi.. "abeh, bugs tadiii?? kita betulkan kat template kat staging kita tue.. apa citer?? ko nak bior template yang ada bugs tue gitu jerr kat production sanaa??" aku dah mula bertanya dengan rentak yang agak tertahan2 nak marah.. "errr, tah.."
haaaaaaaaaaanginnnnnn jerr dengorrrr.. xkan laa semua benda step by step nak aku ajor kaaaaaaannnnnn.. ikut piikir logikkk laaa.. *siiighhhh.. nantii laa, aku suggest kat apis, mintak buat 1 hari, kita buat kelas: "MARI MEMAHAMI CARA2 KITA BEKERJA!!" atau, "MARI BELAJAR BAGAIMANA UNTUK BERFIKIR SECARA AKTIF DAN KRITIS".. *siiighhhhh tolongglaahh.. kalo nak berfriendster kerr, nak bermyspace kerrr, lantak lah, kan.. tapi kalo wat kejer tue, cuba wat bebetulll.. jangan nak jadik pak turuttt jerr.. pastu bila orang dah tak monitor, dah menonoonggg.. nanti balik2, akuuu jugak kena.. kalo jawapan my boss aku mmg dah tau dah- "sooo, masalah aku kerrr??"

Aku tanya, ada save tak print screen yang aku tolong pscreen tadi, dia cakap tak save.. mmg dah menyirap laa aku kan.. dia ni paham tak R08 dah masuk prodddd.. iskkkk.. tatau nak cakap la dia niehhh.. aku cakap, lantak ko lah.. buat la cana2 pun, tp dalam report nak ada printscreen tadi jugak.. ya rabbiiii, nik pun gelakkan jerrr.. dah tak leh nak buat apaaa dah dak2 niehh..

itu dah 1 permasalahan, ada plak 1 lagi tadi.. sebenarnya bukan masalah apa pun.. tetiba aku kena buat training ngan internal user(vpi staff) + external staff (lhdn) user utk borang R08 nieh.. kena buat pukul 3pm utk vpi staff.. besok utk lhdn staff.. tak der hal, laa.. pzen2 nie dah biasa.. ad hoc pun dah biasaa.. lagi pulak, dah mmg tau in n out R08.. so kompiden.. cuma, time2 banyak hal nie laa, nak kena buat itu ini.. attend itu ini..

sabtu, ahad, isnin, selasa nie kena plak attend training rms tue.. nasib buat kat pandan nie jerr.. huk huuukkkk~~ suamiku yang terchentaaa.. weekend nie, tak per laa kalau abang tak turun KL pun.. fahamm.. tak perrrr, rasa rindu kat abang yang teramat nie akan cuba disimpan.. minggu depan masih boleh berjumpaa.. uhuukkk.. huuukkkkk~~ (wat ayat sadisss..aitchhheeeee..)




No comments: