jalan-jalan di taman

Tuesday, February 24

tangkap!! tangkap!!

semalam, pegi JJ ngan khad.. nak mengobat hati nan luka lara nie laa.. round punya round.. pusing punya pusingg.. ada jugak laa few things yang kitorg TERbeli.. dalam pada bershoping semalam, ada 1 pengalaman best nak share ngan korang..

al kisahnya, si khad nie nak tumpang barang dia dalam beg laptop aku.. so, kitorg dudukla kat satu sudut nie.. masa khad nak masukkan barng dia dalam beg aku, tetiba, ada sorang nenek cina tua, yang bertongkat, terketarr2 jalan lajuu menuju arah aku+khad, sambil jerit, "TANGKAP!! TANGKAPP!!" nenek tue mmg aku tau, xbrapa sihat.. dia mmg sentiasa berlegar kat JJ maluri nie.. aku+khad ketakutan tgk nenek tak sihat nie kejor kitorg.. pastu kitorg jalan laju untuk menjauhi nenek tak sihat tersebut.. aku toleh belakang, cuak gilerr bila tengok nenek tue jalan lajuuu terketarrr2 dengan tongkat dia, sambil jerit, "TANGKAP!! TANGKAPP!!" mmg aku lari sampai nangiss2.. khad laa yg tenangkan aku.. semua orang yang ada kat situ, semmuaaa gelakkan kitorg.. sampai yang tekan2 perut terduduk2 pun adaa.. bila dah agak tak nampak bayang nenek tak sihat tadi, baru rasa agak lega.. baru perasan jari aku terketar2..


5 comments:

kNgah lagi lah. said...

(sambil bayang'n long blari2 sambil nanges :P hoho)
pasti baby lam prut long pon
duk gelak2 tengok ibu dia camneh :P
LOL~
kNgah tau which nenek yg kat JJ tuh!
eh tp nenek or atuk?
bukan laki ka yg kurang betol uh?
yg kite slalu tsrempak dia tuh kan?

beta penjaga peti ais said...

nenek laa john.. kompem to the max..

baby musti happyyyy jer lam perut.. tgk ceria dan macam2nyerr kehidupan di dunia.. XD


moh lerr kita ke sana lagi.. kalo dlu boleh lerr nk jalan2 ngan scoot toott.. skang nie moh atang rumah jer lerr..kita swimming2..

Anonymous said...

Hi, Aku la KHAD antara pelakon pembantu yg terlibat dalam ini gambar. hahahaha... Sajer nak tambah, nenek tu mmg ingat sgt2 muke Cik Pah nih. kitorg da gi tempat lain pun dia leh nampak lagik kitorg. hahaha... Kesian Cik Pah, dia mmg takut sgt2 ari tuh... One of Our bad day jugak la... WAWAWAWAWA.....

beta penjaga peti ais said...

XD XD XD XD XD XD XD XD XD XD XD XD

siott jerrr.. XD XD XD XD tapi,siyesss weyyy..ak mmg sampai rasa fobia utk ke situ lagi.. regalia punya pasaiii la nieh khadddd..

boikot regaliaa!! boikottt..
(errr, nk boikot apa nyerr..hoho..)

beta penjaga peti ais said...

asalnya, ak agak pelik jugak laa bila pikirkan soalan khad: "acana dia leh masuk jj?"

ak yg tatau nk sebabnya trus jawab:"mungin dia ada share JJ maluri ni kott.."

eiza kata, actly, miss nyonya tue mmg dapat masuk jj tue.. sbb dia banyak jmpa kes curik barang..


~hoooooo..hehee..