jalan-jalan di taman

Thursday, January 14

laalilaaalalaaa~~ (weng sungguh)

hmmmm..inilah padahnya tdo awal.. aku nie kalau dah tdo, mmg akan tdo cukup kurang lebih 7,8jam jerrr.. tadi lepas menyusukan raafiif tomey, dahhh langsung lelapp.. padahal da janji ngan si mar tonggek (tetiba nk panggil dia mar tonggek..haha..) kata nk online.. sian dia tunggu kott.. huhu.. hampon tuanku yer mar [poton] tonggek [/poton] dah lps brita tadi susukan raafiif.. n now, padahnya, aku dah terjaga plak.. tak perlah.. ada kerja sket pun nk settle.. hehe..


hmmm.. tersenyummmm aku tetiba bila teringatkan betapa beshnyaa hati tadi.. masa hati tgh kusut2.. aku dpt spa menu.. from my love.. hubby suh pilih one of the package yg listed.. yg utk release my stress..relaxing.. hwahhh.. heaven gilerrr.. thanks honey.. never thought me akan dapat peluang mcm nie since da ada tuanku muda kecik tomey tuuuee.. bukan nak mengeluh menjaga raafiif or what.. me enjoy mothering my precious tue cuma kadang ada masa sampai rasa mcm overloaded.. load with macamm2.. too many things yang nk difikirkan.. tambah perit bila hanya kita sajaa yang duk terpikir2kan.. tak ada siapa yang boleh dapat tolong.. schedule mmg sangatlah pack.. pagi pegi office.. percaya tak kalau aku cakap, hanya time office hour saja is my free time utk buat omost everything.. ya lah.. like example masa nie lah i can give a call to my parents, borak2 ngan kak ngah, settle things yg runcit2, [poton]carik kerja kusun kat melaka[/poton], peek2-a-boo blog, sp n fb sket2, and yaddaaa..yaddaaaa..

when jam dah strike 5.30pm, mmg dah ready pack my things nak brangkat pulang si paku gelang dah.. raafiif tunggu kat rumah kottt.. :P (even kalau ada kerja lagi yg tak siap lagi, still kena balik jugak bfore 6 coz offce gatalll nak tutup awallll.. by 6 dah tak ada orang kat offce ok..can u guys believe thattt.. eh, me, itu hari hampir2 kena kurung tauu..)

seronok menjaga raafiif cuma u guys yg mak2 budak, bapak2 budak tau la suka duka jaga budak.. duka tue tak ada.. cuma perit sket laa.. tambah me sensorang.. mmg got my mertua n all.. cuma hubby jauhhh.. moral suppport tue dapat bila kala kitorg masing2 free to have a chat jerr.. which waktu office hour nie jugak laa.. else, jmpa weekend.. sbb malam salunya tak dapat nk borak lelebih sbb nak dodoi raafiif laaa biasanyaaa.. i'l give my full attention pada tuanku muda tomey nie, tambha2 lagi baru baik demam beliau..

(ooohh..forgot laa my frenn.. raafiif baru2 nie demam.. cecah 40 deg celcius.. huhuuu.. pagi tue, around 9 camtu, ok actly.. mcm dah seseme sket2.. mmg da ready nk g kinik, tapi bila tak lama lepas tue, badan dia trus terasa panasss.. gelabah jugak laaa.. me n hubby trus hit ke kinik.. check2 40d.c.. pooorrrr our lil babyyy.. doct sampai terharu n kesian tgk raafiif yg tak bermayaa.. mata beraiirr.. raafiif ngalir air mata tauuu..sbb panas sangat kott.. then kena sumbat ubat kot montot.. n his temprture drop trus.. lepas tue kena monitor suhu dia jer laa.. ada up/down jugak.. sgt2 kesian raafiif.. tapi 1 day jer demamnyaa.. abah dia kata sbb susu ibu.. raafiif jadik sehak dan kuak.. :p ehee.. bdw, thanks yaa pada smua2 yg mendoakan dan risaukan raafiif.. raafiif dah sihat dah skang.. melompat tak habiss2.. gelakk2.. senyummm2.. huhhh.. hati kita pun naik legaa.. naik riang.. kalau tak, mlm2 mmg aku tak dapat tdo lenaa.. sbb nk monitor raafiif.. takut dia tdo tak selesa.. hidung dia asyik tersumbattt.. vicks dalam tangan.. nak kena pok2 dia summoore.. mmg mcm2 style aku tdo ngan raafiif.. hug mmg tak lepasss.. hubby ada pesan prev'y, jgn sampai tertindih tangan anak.. takut dia kebas.. itu aku beringat.. :P tuanku muda panjangg.. da besarr.. so best nk rangkul diaa.. nak hug diaa.. hug badann..hug kepalaa.. hug kakiii.. apa2 pun, raafiif dah sihat.. bak kata unty mar kitaa.. pengalaman raafiif tuuee.. 1st experience dia..bebesok chickenpox plak.. hoho.. T_T )
fuhh.. sungguh ku dambakan a getaway which dapat chill me ermm, or at least dapat tenangkan my mind.. tak mau fikir apa2.. just nak rehatkan minda bersama insan2 kesayangan.. i wanna find peace of mind tis weekendddd.. spa tue insyaAllah akan pergi.. kalau full house tatau laa kan.. hmmm better hope not.. kalau tak, soping-spa laa jawabnyaa.. eh, tak nak lah.. tanak penat2.. tanak rush2.. (kalau aku soping, mmg bukan jenis jalan lenggang mak kangkung, xder nk jalan steady2 slow2 ok..tak reti nk jalan lepak2 sebegitu..hanya few peeps saja yg dapat cope ngan style aku tue..haha.. plg best soping ngan kak ngah..she's my best psoping partner ok..) aku sebenarnya dah mcm stress sket kott tis week.. stress-to-impress-week yg sangatlah memenatkan.. dan aku dah macam mereng sket,coz one day tue aku dah TERbeli 2heels.. (handmade tuuue..so kena la beli kan.. haha.. eh, da cakap kat hubby ok.. cuma lepas beli baru cakap laa..hohoo..) and, tadiii, jugak, dah berjaya beli ngan bodohnya scholl.. ini aku tak sure hubby bising ke tak.. sbb actly, kasut nie ak mmg da aim dari duulu lagi.. tapi asik tadak size.. mana2 ak pegi sure tak der size.. tapi tadi pegi secara tak sengaja, ada plak size.. haruslah kena angkat kan.. iskk.. buruk prangai kann?? dulu beli kasut HPuppies, tapi tersaddaaiiii kat mlaka sana.. sbb kasut tue berkuap.. pakai best.. haa, yg nie tak bkuap.. got lubang2.. airy..pehtu ermm selesaa.. and comel.. dan jugak ermm, apa lagi ek.. nnt lah aku pikirkan.. so, besok, adalah hari penuh debaran nak citer kat my hubby.. bismillaahirrahmaanirrraahiiimmmm.. fuhhh~~

ermm, actly i need to fill up a form yg aku tak habis isi petang tadi.. tapi maana buku note pink aku tuuue.. erkhh.. ini masa beli barang itu hari la nie.. chow.. nak cari buku pink dan buat sedikit kerija.. hahaa.. challow betteyyyyy~~ cheeriosss!

11 comments:

Amrixxx said...

"si mar tonggek (tetiba nk panggil dia mar tonggek..haha..)"

ahaha..
xsangka mar ade name fofular..nenoeneno..ahaks.. :D

~* chirpy_chummy *~ said...

helloooo...bila ms aku dpt gelaran ni wahai saripon?? huh, xpaaa...aku siap2kan kakiku ini...xpaaaaaa..."ooppss...sowi..kaki~" :p ko tu sya, jg ckit..jgn sebok nk bt chemo je ok..kesian naauuuu aku tgok...makin lama makin nmpk ke dasar dah tuuu...wakakaka

beta penjaga peti ais said...

hahahahaa.. alaa, hot laaa gelaran tue mar.. maaf yaa kawan2.. mar tak suka dipanggil begitu.. so jgn la panggil mar tonggek, kan, mar tonggek kan?? kan?? XD

~* chirpy_chummy *~ said...

SIN NGA ALIP LAM! ye la sya chemo! eh,sya fly,kn?

beta penjaga peti ais said...

sebab ak tak ska lalat.. then panggil ak fly.. abes kalo ak tak ska org tue.. nk kena panggil sya *****? siot jer kann.. ko laa..kembarnyaa..mar ***** sungguh cun nk nyebut nyerrr.. bercinta laa koranggg.. wkakakakakaaa.. XD

~* chirpy_chummy *~ said...

siot ko ek..xbesh lansom ok!
ko tauuu..pg td bapak lipas ade dlm shower!! glerrr... laju nk mampos aku mndi diz mornin..haha

*nk cternye...aku xsuke lipas!

beta penjaga peti ais said...

hahahahahahhaaa.. pandai ko ehhh.. mar ckroach..tak pun mar cockro..care pe nama cantu.. ^_^


ada lipas lam shower, lagi ko wat duno kn mandi..kang tetiba terbang.. mau gedegung gedegang pintu lik air.. XD

~* chirpy_chummy *~ said...

mendenyeeee...aku da sdg mndi br nmpk misaiiii yg pjg tu dok celah2 lobang..hish, sengall btol! geli seh~ itu br nmpk misaiii..blom lg badan dia..tross aku zassstt siap2 kua,amik ridsect..naya kak my n hast,mndi lepas aku..aku xtau ape jd..>:)

rfsx said...

mar :
nk mention takut lipas or mandi tak basah pg td..? hehehehh~

MyQueen :
huh..? beli kasut lagi..?
iskk³..3 pasang dah ok..
dlm masa seminggu kot..
pakainyer 1 pun tak nmpk lg..
anyways, carik la mana tmpt nak seppa tu..
[mumble]kopak tabung guer...huhu..[/mumble]

beta penjaga peti ais said...
This comment has been removed by the author.
beta penjaga peti ais said...

mar:
pellizzz..itu bukan ur pet kaaa.. jgn wat tak ngakuu ok.. nama apatah.. kroachy kan?? kann??


myKing:
[alamak] eheee.. :p buahatiku sayanggg buahatikuu *wink *wink[/alamak]